lørdag 25. desember 2010

...og det ble jul!

Julen er her! Men når senket roen seg?

Jeg mener selv at de to siste dagers innspurt ikke har vippet meg av pinnen, Jimmy derimot mener det rablet for meg for flere dager siden. Jeg kan tildels innrømme at noe tyrannisk kom over meg i går formiddag, men det gikk fort over. En fin snerpte tone har jeg derimot greid å beholde en god stund....men jeg tror den rant ut med oppvasken i går kveld når rødvin kunne inntas på kjøkkenet mellom skittene tallerkner, ribberester og lekepapir. Da senket roen seg for mor!



Å vente til lille julaften med innkjøp av juletre er ikke det smarteste trikset vi kan anbefale. Men det er godt å ha noen vi kan le av en hel jul uten at det tar seg nær av det. Treet står der uansett og lyser som om det er det vakreste treet i byn:)


Barnevakt på lille julaften kan derimot anbefales. Da er vi også sikret at tante ikke ønsker seg barn til jul dette året heller:)


Lille julaften tok Jimmy og jeg en siste handlerunde i Holmestrand og jeg passet selfølgelig på å fylle bilen så full at det ikke var plass til meg selv i passasjersetet når vi skulle reise hjem. Da var det skikkelig flaks at løpeskoene og refleksvesten tilfeldigvis også lå i bilen!


Når vi først var i gang med alt som er blitt utsatt...hvorfor ikke anskaffe en ny seng til Selma på selveste lille julaften. Den må selvfølgelig også være fra Ikea slik at vi kan skru den sammen selv!


Nissen kom tidlig til oss på julaften. Han bor tross alt rett nede i veien for oss! Det ble stormende jubel, og Selma kunne krysse av enda en hest i boka si!


Vi kom i mål på en god tid og Jimmy Vika og farmor Tove mestret ribba etter alle kunstens regler!

God Jul fra små og store i Lerkeveien!

PS: Etter en skitur i  Botnemarka  kan Jimmy melde om helt fantastiske forhold og ett usedvanelig bedre humør enn hva som var tilfelle før skiene ble spendt på tidligere i dag. 


1 kommentar: