mandag 13. desember 2010

Marsipan til frokost fungerer fint

I dag startet dagen 30 minutter før vi måtte være klare for barnehagen og Luciafrokost. Tempo måtte skrus betraktelig opp fra hva som er satt som standard disse dagene i desember.

Med en slik start på dagen var vi garantert snørr, tårer og bråk. Løsningen i dag ble derfor å svare JA på alt jeg ble spurt om. Det første og andre spørsmålet var greit å besvare. Da tredje spørsmål kom, måtte mor derimot puste veldig tungt.

spørsmål 1. "Mamma kan jeg åpne pakke på kalender nå?" - Ja det kan du
spørsmål 2. "Mamma kan jeg tegne?" - Ja det kan du
spørsmål 3. "Mamma kan jeg få marsipan til frokost?"- ja det kan du, men det er bare i dag!


En liten skøyer i mørket på vei hjem fra pynting av nissehus og marsipanlaging.

Selma laget store spørrende øyne og var litt usikker helt til boksen med hjemmelaget marsipan ble satt på plassen ved kjøkkenbordet. Etter en stund kunne jeg høre henne si "jeg tar to stykker jeg mamma, også setter jeg resten oppå her (benken)"

Helt fantastisk hva litt marsipan (og en positiv mamma) kan gjøre?

Vi kvitret oss gjennom påkledning, vask og hårstyling. I tilegg til marsipanfrokost fikk Selma kjøre bil til barnehagen sammen med Baba. Aksel måtte ta til takke med babybjørn på mammas bryst i raskt tempo igjennom skogen for å komme til barnehagen i tide.

Med hjelp av litt hverdagsluksus hadde denne dagen og uka fått en veldig god start!

Små stjerner stråler når en helt vanlig hverdag starter med luksus


1 kommentar:

  1. Det med marsipanen var nok veldig stas, det var det første hun sa da hun møtte oss i dag tidlig: Jeg har fått marsipan til frokost, og jeg har tegnet ;) Makan til morgenfrisk unge skal man lete lenge etter altså :D

    SvarSlett