onsdag 6. juli 2011

Ferie, trening og totalbelastning

Enkel matematikk skulle tilsi at når ferien melder seg blir det mer tid til trening.
Men dette er faktisk mer komplisert enn forventet.
Jeg, som til vanlig lar meg irriterer over de som sier de ikke har tid til å trene, blir i sommerukene mye mer liberal til denne dårlige unskyldningen.
Sommeren er jo stappfull av familie, felles aktiviteter og en hverdag uten fast mønster.
Det er vel akkurat dette som vipper meg litt av pinnen når det gjelder å se trening som en naturlig del av dagsplanen.
Jeg er jo ekspert på å fylle disse smutthullene i hverdagen med trening, men i ferien rakner det sånn ca annen hver dag.



....eller jeg kan velge å se på 7,5 time i Hunderfossen familiepark som aktiv restisusjon.
Uansett, jeg liker det!
Hvordan står det til med din totalbelastning denne ferien?




2 kommentarer:

  1. Hehe, her er det mye gåturer Gullhaug rundt med søskenvognen, så noe trening blir det ;)

    Har du tips til hvordan jeg kan trene for å få av babykiloene?!

    SvarSlett
  2. Blir en del familieaktiviteter, prøver å legge inn en økt eller to, men trening passer absolutt bedre inn i hverdagen ;-)
    Går i fjellet så mye som råd, det er flott trening og passer som oftest også for barna :) Setter man barna på ryggen blir det ekstra trening for far og mor :-)
    Heldigvis så klarer jeg å bytte ut noen uker trening med familiekos og andre aktiviteter, får heller komme sterkere tilbake etter ferien :-)

    SvarSlett