onsdag 26. januar 2011

Et hjem i forandring

Helt siden vi flyttet inn i Lerkeveien har jeg vært på jakt etter et funksjonelt hjem, hvor hver installasjon skal være av praktsik karakter. Men et krav følger, og det er at det skal se bra ut.



Når det kommer til interiør fungerer Jimmy mest som en bærer når ting skal inn eller ut av huset, forandres eller flyttes på. Dette kan ha sin årsak i at den ene gangen han kom med en ny installasjon  som skulle plasseres i stua, så var dette en sykkel!

Hadde han funnet på dette selv?

Nei! dette hadde han blitt inspirert til under en telefonsamtale med sin bror,også kjent som Vikaracing. Dette ble selvfølgelig blankt og kontant avfeid av den selvutnevnte sjefen for interiør, meg! Det hjalp ikke at sykkelen hadde riktig farge, den passet uansett ikke inn i min (vår?) hvite funksjonelle stue.

Dette vant jeg lett tenkte jeg, i det jeg så sykkelen forsvinne ut døra og tilbak til sin bortgjemte plass som den er tildelt for vinteren.



Seiersrusen ble derimot kraftig dempet da jeg en ettermiddag kom hjem og fant enda en ny installasjon plassert på stuegulvet. En sykkelrulle!  En fancy liten rulle som gjør det mulig å sykle på en landeveissykkel innendørs i min stue!

Jeg brettet opp armene og gjorde meg klar for krig!


Selma kom meg i forkjøpet med to lysende øyne og følgende beskjed: "se mamma, pappa har kjøpt en lang gave til deg"  Jeg kikket meg rundt og fikk øye på splitter nye skøyteski og støvler som lå innpakket på sofaen.

Er det dette som kalles bakholdsangrep?

Om dette var en gjennomtenkt sleip plan, impulskjøp eller erstatning for ringen jeg maser om til stadighet var meg likegyldig. Jeg overgav meg med det største smilet om munnen. Endelig var de etterlengtede skøyteskiene i hus!

Diamonds are not my best friend!

Jeg er nå kjempeglad for at denne sykkelrulla sneik seg inn i Lerkeveien. Isteden for å la interiørbladene hvile for en stund har jeg blitt inspirert til å ominnrede vår godt brukte avslappningskrok oppe i 2. etage.

Når sjefen for interiør er ferdig vil den være forvandlet til vår egen lille treningskrok. Etter dette vil loftsstua være koplett og bestå av tv, data og en krok for høy puls...og en sykkelrulle!




Siden jeg i utgangspunktet ikke liker trening på stuegulvet ønsker jeg å lage en treningskrok hvor tema er natur. Til nå er disse to foliene bestilt og skal gjøre treningen innendørs litt mer frisk og sprek!



Matte, hoppetau, treningsstrikk og matchende hvit gymball blir obligatorisk i treningskroken.




For å utvide øvelsesutvalget i 2. etage skal vi også legge inn en bestilling på en Gymstick Orginal. se video!



I tilegg skal Jimmy få lov til å ta en tur innom IKEA og kjøpe denne krakken. En krakk er ikke bare en krakk...



...og sammen med noen ullsokker kan vi komme langt i den nyinstallerte kroken vår.

Se hvordan Treningslaila bruker 2 par ullsokker og en krakk i sin trening på stuegulvet.

Fantastisk!

Jeg gleder meg til alt er ferdig!

Hipp hipp for sykkelrulla til Jimmy som skal få hedersplassen og mye god trim!

Men når skal jeg få tid til å bruke de nye skøyteskiene?

God kveld!


6 kommentarer:

  1. Skal ikke du til Geilo snart:)

    SvarSlett
  2. Tips! Jeg kjøpte redcord slynge til Joakim, tror jeg bruker den mer... Til vanlig ser du bare to kroker i taket på loftstua, og siden de er blanke glir de inn i interiøret. .

    SvarSlett
  3. Heisann.

    Fant deg inne hos treningslaila. Ville bare fortelle om supert tips om gymstick. Den virket veldig interessant og er nå bestilt. jeg gleder meg til å ta den i bruk.

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  4. Hei Kari Mette,
    Jo da jeg har vært inne på redcord også, da kunne vi brukt krokene til noe ungene kunne turnet i ellers, som en huske eller lignene. men så er jeg litt usikker på takkonstruksjon hos oss. Dumt om gipsplatene kommer i hodet på oss under trening eller lek?

    SvarSlett
  5. Hei Stifinneren,
    Så flott at du også har bestilt den. Jeg har allerede min på plass og har lekt meg litt med den i helgen. Merker godt på kroppen at jeg har tetstet ut nye øvelser. Herlig!
    Med Gymsticken følger det med en DVD og oversikt over øvelse, men det kan være greit å sjekke ut denne siden også: http://www.gymstick.net/index.php?menu=16

    Lykke til!

    SvarSlett
  6. Dette høres lovende ut. Alltid greit å utvide øvelsesrepetoaret litt. Jeg er for allsidig trening. Det høres jo ut som om leveringstiden var ganske kjapp også.

    Ha en flott dag!

    SvarSlett