fredag 11. mars 2011

Magiske tall

I dag tar jeg med meg Selma og Aksel til Oslo.

Turen går til testlabben på NIMI. Jeg har planer om å få gjennomført en laktatprofil med test av maksimalt oksygenopptak.

Se link over prestasjonsfremmede faktorer HER


Det er mange år siden jeg tok en slik test, og jeg må si jeg gleder meg til å få det gjort igjen. Jeg kommer nok ikke til å si det samme når jeg skal reteste meg om noen måneder for å se om treningen jeg holder på med nå har hatt noen effekt. Men dette er det litt for tidlig å bekymre seg for.

Først skal mor se hvilket tall hennes fysiske form og kapasitet kan måles i akkurat nå. Jeg er spent på hvilken effekt to svangerskap og en meget usystematisk trening, de 4-5 siste årene, har hatt på disse magiske tallene.




Ved forrige test jeg gjennomførte fikk jeg følgende "diagnose" av testlederen: "Du har et lite men sterkt hjerte, det slår veldig raskt men kan løpe veldig langt. Du er nesten som en liten harepus!" 

Det sies at harens viktigste forsvar er det skarpe synet, den gode hørselen og hurtigheten. I tilegg skal øynenes plassering gi haren et stort synsfelt.

Dette kan nok ha vært fakta når jeg var yngre, men det eneste som kan trekkes i sammenligning nå i dag er at jeg løper i ring, akkurat som haren gjør når den er ute å svinser på sine daglige lufteturer.

Dette blir nok en fin fin dag....og jeg gleder meg til å få oppdatert "diagnosen" min om noen timer!

I mellomtiden kan dere ta en kikk på hvordan dagens test i teorien skal gjennomføres HER

Ønsker alle en sprek start på helga!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar