søndag 13. februar 2011

Du er den dummeste mamman...

Ute på lørdagskos med Selma ble jeg denne helgen angrepet av disse stativene med rosa og røde morsdags- og valentinekort, overfylt med kjærlighet, hjerter og omtanke.



I en av butikken vi var innom, tok jeg meg selv i å tenke "lurer på hva slags kort jeg får i morgen?" Jeg synes alle var like overdådige og klarte ikke blinke meg ut noen favoritt. Selv om kortene ikke var helt "meg" gledet jeg meg til å få et av disse dagen etter.

Men søndag kveld har fortsatt ingen av disse kortene kommet min vei, jeg har ikke engang fått et hjemmelaget morsdagskort fylt med røde hjerter og påskriften "verdens beste mamma, vi er så glad i deg".

Hvor ble kortet mitt av?

Morsdagen kom litt brått på i år og vi har derfor ikke hatt rom for en optimale oppladning til denne viktige merkedagen. 


Dagens kort har nok blitt byttet ut med følgende populære utsagn fra en hylende Selma: "du er den dummeste mamman....." Og da jeg har levd opp til denne beskrivelsen veldig ofte den siste tiden, var nok ikke rosa hjerter det første Selma tenkte på når hun våknet i dag tidlig. 


Selv om jeg blir trøstet med at "det er slik det er med oss mammaer" er det likevel bittelitt sårt og stå i kjøkkenvinduet og se Selma og Jimmy herje rundt ute i snøen mens Selma stråler av lykke over verdens kuleste pappa.

Når skal jeg bli kul?

Pappa Jimmy ble redningen i dag, for selv om han enkelte ganger er veldig enig med Selma, kom de begge snikende med en skikkelig mammagave når de kom inn fra lek og aking ute i kulda.

Gaven manglet kort, men jeg ble likevel veldig veldig glad, og følte meg stilig der jeg satt og spiste middag i nye matchende klær. Jeg er heldig som har en samboer som er så god på shopping (og ikke bryr seg om hva vår 3 åring måtte mene om meg).

......men vent litt!

Det vil også si at min kommende rolle, hvor jeg skal være en kul tenårigsmamma, nå står i stor fare for å bli danket ut av pappa Jimmy og hans talent innen mote og shopping!?

Vil jeg noen gang bli kul i min datters øyne?

Jeg har allerede gitt opp kampen og konsentrerer meg nå heller om å bli "verdens beste mamma" slik at jeg, innen neste morsdag, er kvalifisert for et av disse blendende rosa morsdagskortene som proklamerer at jeg er den beste!

Men først går vi en ny dag i møte og det blir spennende å se om jeg har klart kravet som må til for å kunne motta et romantisk kort denne dagen?

Er du kvalifisert for et kort på valentinsdagen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar