tirsdag 7. februar 2012

Hverdagshat med høy verdi

Å ha barna i to forskjellige barnehager er den lille faktoren som får hele hverdagskabalen til å velte. Særlig når mor i huset fortsatt ikke kjører bil.

Det gjør det heller ikke enklere at barnehagen til Selma ligger så høyt oppe som det overhode er mulig å plassere en barnehage i Holmestrand. Denne barnehagen ligger på en høyde som kan sammenlignes med Reodor Felgens plassering av hus i Flåklypa. Om jeg ikke får sprettrumpe av å dytte Aksel opp disse bratte bakkene så får jeg aldri sprettrumpe! 

De fleste kritikerne foreslår villig vekk at vi heller bare skal putte Selma ned i samme barnehage som Aksel slik at hverdagen skal bli enklere. Der er det jo ledig plasser, noe det ikke er før høsten 2012 i Botnestua, hvor Selma går.


Tull og tøys....bildet som vises er fra Botnestua i dag, og overbeviser meg om at alle de tunge turene med Aksel i vogna opp til denne idyllen i skogen er verdt all svette, banning og hverdagshat. 

Jeg holder ut noen måneder til....og før den tid kjøre jeg bil og har sittesår i rumpa i stede for sprett!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar