torsdag 3. juli 2014

Energy kick II

Denne uken var det igjen klart for energy kick sammen med Team SportySara. Det er andre gangen vi holder utetrening ved og rundt Sognsvann. Til tross for litt utrygt vær, og mange i ferie modus, var det likevel en gjeng superklare damer som stilte opp tirsdag kveld- klar for å gi alt.

Økta startet med rolig jogg og uttrykkelig beskjed om at det skulle skravles- altså pratetempo!

Stasjon 1: Etter ca 500 meter utnytter vi en liten motbakke som ligger i en avstikker fra stien rundt vannet. Her var målet å få opp pulsen og gjøre klar kroppen for ytterligere påkjenninger.





Stasjon 2: Planke, armhevinger og knebøy/spenst x 3 runder. Mellom hver bolk med disse øvelsene ble det lagt opp til en runde med rask løp.

Stasjon 3: Spretten skigang, froske-hopp og trillebår i bakken!












En av mine mest brukte fraser når jeg instruerer grupper er: "Jukser du- lurer du bare deg selv" Hvor jeg følger opp med "kooooom igjen- ikke gi deg"

Stasjon 4: Tabata med 20 sekunder intervall og 10 sekunders bytte/pause til neste øvelse x 4 rep. Arbeidstid hver Tabataintervall er 4 minutter fordelt på to ulike øvelser. Eks: Benker som step-kasser for knebøy med fall, step-ups og dips og mountain climbing i gresset.





Stasjon 5: Fartslek langs vannet. Både samlet og individuelt. Her fikk vi frem latter, smil og felles energi!


Stasjon 6: Nok en Tabataintervall hvor vi benyttet tømmerstokkene og den tunge sanden i og rundt volleyballbanen. 










Stasjon 7: Felles lagbilde - herlig jeg gleder meg allerede til neste gang!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar