fredag 27. mai 2011

Alternativ trening

I min søken etter alternativ trening den siste uka har jeg vært noen runder innom elipsemaskinen på Puls. Dette fungerer fint og jeg kjenner ingen smerter. Men det er totalt uinspirerende.

Rett og slett kjedelig!

Noe som fungerte mye bedre, var å plassere vogna med en sovende Aksel i et veikryss ute i lysløypa, mens jeg selv løp i stjerne til og fra vogna og kunne avslutte med litt lett styrke. Dette fungerte fint, ingen smerter og frisk luft.



Men det beste jeg oppdaget denne uka var trappene i hoppbakken, Breimyr. Etter BootCampen torsdag ble jeg inspirert til å prøve. Deltagerne som hadde møtt opp gav full gass, og jeg ville så gjerne gjøre det samme. Selv tok jeg kun bilder under selve økten. 

Etter treningen ble jeg igjen for meg selv. Jeg hadde forventet at dette ikke ville fungere og ikke var tingen akkurat nå. Så feil kan en ta. Jeg kom meg til topps 6 ganger med lett trappeløp, kneet mitt oppførte seg pent og humøret steg for hver runde. Fabelaktig!

Det blir flere runder i hoppbakken i ukene som kommer!


...og for de spesielt interesserte er det 259 trappetrinn til toppen av hoppbakken i Breimyr. Av disse befinner 159 seg langs unnarennet og de 100 resterende er opp til selve ovarennet.

Har du vært ute og telt noen trappetrinn i det siste?









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar