tirsdag 15. juli 2014

Det ultimate kick

Det er ingen hemmelighet at for meg handler løping om mer enn å løpe raskt. Jeg motiveres av å løpe langt men hovedsakelig jakter jeg på opplevelser og er opptatt av godfølelsen fremfor rekorder målt i tid.

Under vår ferieuke på Norefjell ble mannens og min trening lagt opp etter hva slags familieaktivitet som sto på dagsorden. Altså ingen bestemte treningsplaner annet enn at "vi legger trening inn når det er en åpning i kabalen". Samme dag som vi hadde hatt en flott tur i fjellet så det lenge ut til at min egentrening måtte utgå den dagen...og det var egentlig helt greit.



Det er ofte på slike dager de ultimate treningsopplevelsene kan oppstå. Lite viste jeg, når jeg snørte på meg treningsklærne etter at barna var i seng, at jeg straks ville få en løpetur jeg sent vil glemme!



Etter å ha tatt meg opp til toppen av alpinbakken og hoppet over en våt myr føltes det som om hele fjellet lå foran meg. Helt vindstille og solnedgangen midt i mot! Alene i et lite eventyrlandskap som jeg kunne utforske de neste timene!

Dette er balsam for sjela og overgår alle form for spa, kna og stillesittende avkobling....for meg!


























....min form for avkobling! 


1 kommentar:

  1. Ja, er ikke det herlig når en løpetur bare blir en overraskende himmelsk tur! Det har skjedd noen ganger at jeg sitter der etter middag og tenker at det ville vært fint med bare en liten kjapp tur etter at barna er i seng hvor jeg ender opp med å løpe litt lengre tur fordi det er så utrolig deilig å løpe!

    Kos deg videre!

    SvarSlett