tirsdag 1. februar 2011

Corebar™- en kickstart på uka!

I går hadde jeg planer om å dra inn til Oslo for å få gjennomfør en laktatprofil med måling av maksimalt oksygenopptakNIMI. Da sykdom fortsatt henger igjen i Lerkeveien gikk dette i vasken. Å teste maksimalt oksygenopptak med en fersk forkjølelse og nylig avsluttet feber er ikke et godt utgangspunkt og anbefales ikke. Det at jeg i tilegg måtte hatt med meg Aksel på slep, fordi Jimmy hadde startet på sin runde, fikk meg til å utsette hele herligheten!

I stede gav jeg sjuklingen hjemme nesespray, en ny pakke med smertestillende og et kyss på panna før Aksel og jeg tok turen ut av huset. Målet var å få svettet ut rester av host og hark i løpet av formiddagen.

Metoden for egenmedisinering denne dagen var Corebar™ på Puls. Dette er en gruppetime som blir beskrevet som svært intensiv, effektiv, morsom og en annerledes treningsform. Alle øvelsene, om de gjøres riktig, skal inkluderer trening av mage og rygg. Dette passer vondtene i min rygg perfekt, og er nødvendig for at jeg skal klare å takle min sønns vektøkning.


Å benytte seg av en gruppetime er det nærmeste du kommer det jeg kaller "å bli trent". Man må selvfølgelig bevege kroppen selv og svette sin egen svette, men en gruppetime gir så mye gratis når det kommer til motivasjon og treningsglede. Det er godt å gå til en time, legge fra seg ett overfylt hode, kjenne musikken langt inn i kroppen og bare bli ledet igjennom en treningsøkt. (Her kan du se hva en treningsøkt er)


Jeg er derfor veldig fornøyd med gårsdagens time på Puls. Pogrammet de nå kjører på timene med Corebar passer meg enda bedre enn tidligere program. Det er enkelt, hardt og lekent, og svært lite dill dall. Jeg klarer meg helt fint uten gitarriff, hoftevrikk og "crazy" bevegelser. Når man også blir møtt av en blid instruktør, som i tilegg er god på det hun gjør, blir opplevelsen av timen enda bedre.

Hurra!

En perfekt metode for å få ut siste rest av forkjølelse og negativt søppel!



Jeg er klar for en ny uke i paradis....og noen flere timer på Puls:)

Ønsker alle en sprek uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar