torsdag 6. januar 2011

Svart og forførende


I jula tok denne lille lekre saken plass på vår kjøkkenbenk. Og overraskende nok har det vært litt enklere å stå opp om morgenen etter dette.

Vi har allerede vært gjennom flere bokser med latte macchiato og cappuccino. Mor i huset har alltid vært en latte dame, og styrt helt unna svart kaffe, men det var før hun fikk smaken av svarte deilige cafe aroma- smooth coffee for early birds!


Jeg bryr meg egentlig svært lite om innholdet i melkekapslene til cappuccinoen/latten og har ikke ofret det så mange tanker tidligere. Men i dag, når det var tomt for aromaen, ja da var det krise.


Så jeg lot de siste dagers mediafokus få overmanne meg og dro frem de mørkeste tanker jeg hadde om det farlige og usunne melkesukkeret!

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å sitte inne å se på snøen, men dette melkesukkeret var en utmerket god nok grunn til å tråkke utenfor i snøværet.

Skulle jeg liksom sitte på rumpa inne hele dagen og drikke kaffe med masse farlig, søt og deilig melk i?



Så når Aksel skulle sove tok mor barnevogna og løp til Expert. Med høy puls tok det meg 45 minutter frem og tilbake, og når jeg kom hjem hadde jeg denne svarte og forførende lekkerbisken som jeg kunne kose meg med forran peisen til resten av huset kom hjem!

...og i dag tror jeg den smakte enda bedre enn tidligere!

Sitter du inne og ser på snøen?

2 kommentarer:

  1. Nei, vi er ute i ett kjør. Skitur mellom kirken og gamle politistasjonen. Fram og tilbake med Maren som har blitt kjempeflink. Lange gåturer med søstra mi er også fint nå som det er mørkt ute - da kan vi jo kikke på restejula til folk mens vi fniser.

    God, aktiv fredag! Og grattis med ny kaffemaskin, det så deilig ut!

    Marie

    SvarSlett
  2. Høres friskt og godt ut! Jeg tok med meg barna og gikk fra Rovetorget, ned Kleiva, Kirkegata og forbi Fattighauet i går. Gata "deres" ser ut som et postkort nå om dagen. Må være et fint sted å ake både for små og store.
    God helg:)

    SvarSlett