fredag 25. februar 2011

Intervalltrening er ikke komfort?

Jeg skal bli god på å løpe og jeg skal løpe langt!


Distansen er bestemt til å være 42 195 meter og dato er satt til 25. september 2011.

Jeg er i startgropa i forhold til forberedelser og liker øktplaner som innholder komfortsoner og langturer.

Dette er jeg allerede ganske god på.

Intervalltrening er derimot ikke like lett å svelge. I min veden er intervall fryktelig slitsomt både fysisk og psykisk, og langt fra komfort.

Men for at jeg skal kunne takle 42 195 meter må jeg bli i enda bedre løpsform og jeg må belaste kroppen litt mer enn hva den er vant til. Jeg må bli god på å løpe i en intensitet og varighet som tilsvarer den intensitet og varighet jeg ønsker å holde 25. september.

Kvalitet blir et viktig stikkord i tiden fremover.

Det at mine impulsive løpeturer med barnevogna nå skal byttes ut med systematisk planlegging av trening gjør meg litt splittet....men også veldig veldig klar.


I dag tidlig ble jeg vekket av en haug med unnskyldninger for å kunne utsette min første planlagte intervalløkt, men jeg vant, plasserte Aksel på barnepassen og sto klar på tredemølla kl 10.01.

Klar ferdig....jeg er i gang!

1 kommentar: